NAMN - ÅLDER - BOR

Här kan du skriva lite om dig själv och om din blogg...

Datum: 2012-05-31  |  Tid: 17:11:50

Sista Torsdagen för terminen

Idag i skolan städade vi i köket eller rättare sagt i den delen som tillhör serveringen eftersom att det här var den sista torsdagen för den här terminen (som vi annars brukar servera i restaurangen). Sedan stannade jag kvar lite efter skolan med några kompisar och gjorde klart Engelska uppgiften om Nya Zeeland med Viccan. Det tog typ 1 timme att få klart det, sedan åkte jag hem. Nu ska jag äta lite middag och sedan klä på mig ridkläderna innan jag åker till stallet och ska rida.
Imorgon ska Maddiis sova hos mig eftersom att på lördag ska vi på American car show(stavning).

Datum: 2012-05-30  |  Tid: 09:44:56

Sorry for low update.

Förlåt för att jag inte skrev här igår men det beror på att jag hade fullt upp. Först i skolan, sedan hem och plugga lite innan jag skulle gå och göra några tester sedan gick jag lite på stan och väntade på att jag skulle till Tösses(bageri) på intervju för ska kanske sommar jobba där. Jag ska i alla fall dit och provjobba på Måndag, sedan får vi se hur det går. När jag kom hem efter intervjuen firade vi det med mat från Pizzerian. Sedan Skulle jag få hjälp med Engelskan och det gick ju inget bra. För nästan allt jag skrivit om Nya Zeeland på engelska var fel gramatiskt. Så jag får lämna in det en dag senare än vad man ska. Men så är det när man är sämst på engelska.
Nu ska jag gå till lektionen igen hörs kanske senare idag om jag får tid.

Datum: 2012-05-28  |  Tid: 19:35:16

Eurovision Song Contest 2012 Serbien

Det här var en av mina favorit låtar från Eurovision Song Contest. Jag röstade faktiskt på Serbien i lördags en gång från mobilen.

Kram Frida

Mat & Recept  |   Kommentarer (1)
Datum: 2012-05-28  |  Tid: 10:30:36

Mors dag igår.

Igår var det mors dag och då bakade jag en hjärtkaka till Martina (extra mamma) med nästan inget socker i. (eftersom att Martina har deabetes) Hon tyckte att den var super god det tyckte även hundarna.

Receptet kommer här:
Ingredienser: två ägg, 1tsk vaniljextrakt, 3tsk fruktsocker, 1/4 blandade nötter, 2,5dl havregryn, 3-4msk creme fraice, lite citron och apelsin skal, ca 10-25g smör. Gräddas i ugnen i ca 15-20 minuter. Var bara uppmärksam på att smöret stelnar efter ett tag när den kommit ut från ugnen.

Ska åka till täbyc med Martina snart.

Datum: 2012-05-26  |  Tid: 21:43:09

Eurovision on tv now! :D

Hejsan! Idag har jag inte haft någon lust att blogga men kände att jag var tvungen att göra det nu i alla fall. Idag har jag inte gjort så speciellt mycket kollat på lite tv serier, pluggat och innan middagen var jag ute och joggade eller jag joggade inte helatiden. Just nu kollar jag på Eurovision songcontest(stavning). Jag tycker att det har varit relativt bra låtar hitills. Ha en trevlig kväll mina söta små bloggläsare! :D Kram Frida

Datum: 2012-05-25  |  Tid: 20:22:00

Min dag i bilder 25/5

Några bilder jag tog imorrse när jag var på väg till skolan.

I skolan pyntade vi det här skyltfönstret till restaurangen. Se bara hur kreativa vi varit.

På Idrotten idag hade vi bowling.
Kram Frida

Musik & Videoklipp  |   Kommentarer (3)
Datum: 2012-05-24  |  Tid: 17:52:31

Tv4 Nyheterna-Mördade Marias halvsyster berättar om hoten

Jag vet vilka det är som pratar och berättar om mördade Maria i videon. För min familj umgicks lite med dom när jag var mindre. Sorjligt är det att hon är död.(Jag vet egentligen inte vad jag ska skriva om det här.)

Datum: 2012-05-22  |  Tid: 20:15:05

Matte Nationella prov idag.

Idag har jag varit i skolan och hade bara matte Nationella i ca 3 timmar. Provet var inte så himla lätt men jag gjorde mitt bästa och tror att jag får åtminstione E(godkänt). Efter matte nationella slutade vi. Så efter skolan hämtade Viccans pappa henne så jag och Maddis gick ner på stan och delade på en mjukglass medans vi väntade på att Maddis buss skulle gå så att jag kunde cykla hemmåt. När jag kom hem kollade jag lite på tv och satt lite vid datorn innan jag tog en liten cykeltur på ca 15minuter i det fina vädret.

Nu ska jag ta en liten promenad i det fina vädret och sedan när jag kommer in ska jag sätta på mig träningskläderna och göra lite workout i ca 10 minuter innan jag ska ducha.

Datum: 2012-05-22  |  Tid: 14:49:51

Mange Makers nya låt!

Kram Frida

Foto  |   Kommentarer (4)
Datum: 2012-05-21  |  Tid: 20:49:00

Stockholm today!

Idag har jag varit i stockholm med Viccan hela dagen. Shopat och fotat lite.
Vi var också på ett buss äventyr. Bussen som vi skulle ta var försenad och när vi skulle ta bussen till Kaknästornet så råkade Viccan att somna till lite på bussen för hon var lite trött (även jag med) så vi åkte runt samma väg två gånger för att bussen åkte tydligen inte till Kaknästornet. Så vi har åkt en buss i onödan idag. Efter buss äventyret åkte vi hem.

Vi åt lunch på tacco bar.

Min outfit idag.

En bild tagen inne på H&M.

Jag köpte tillslut ett linne inne på Monki. Bild på linnet får ni se senare i veckan.

Kram Frida

Mode, Smink & Hår  |   Kommentarer (1)
Datum: 2012-05-21  |  Tid: 12:36:00

Summer Shorts del 2

Sommar shorts insperations tips.

Kram Frida

Mode, Smink & Hår  |   Kommentarer (0)
Datum: 2012-05-20  |  Tid: 19:57:14

Summer Shorts del 1

Sommar shorts insperation.

Datum: 2012-05-20  |  Tid: 14:06:38

Snart rida

Nu ska jag ta lite lunch och sedan åka och rida för det blev inget i torsdags eftersom att det var en röd dag. Det blir ingen ridning nästa vecka heller för den delen eftersom att Tove min ridlärare ska åka till Island då.

Några bilder på hundarna igår när vi var på väg hem från Farmor och Farfar.
Ha en bra dag!

Frida!

Hästar & Ridning  |   Kommentarer (0)
Datum: 2012-05-19  |  Tid: 12:15:21

Var på Dressyrtävling igår

Igår var jag och pappa på dressyrtävling och kollade på när Sofia red Svante. Fina var dom på banan. Men tyvärr kom dom bland dom sista men det går säkert bättre för dom nästa gång. Just nu håller jag på att redigera bilder från igår för jag tog massa bilder. Ni får ett litet smakprov på en bild här nu sedan kommer det fler bilder upp här när jag har redigerat klart bilderna.
Här kommer en rörelse bild på Sofia & Svante.

Hoppas bara att bilden rör på sig. :)

Kram Frida

Hälsa & Träning  |   Kommentarer (1)
Datum: 2012-05-17  |  Tid: 18:34:10

Gröt frukost

Jag var bara tvungen att fota min frukost idag för jag tyckte att det såg så himla gott ut.
Frukost: Idag blev det havregrynsgröt med 3 frysta jordgubbar i skivor och 1 kiwi i bitar istället för sylt på gröten och mjölk till. Jag tog även en hårdbrödsmörgås med gräddfil med lite kryddor på istället för smör.

Igår i skolan fick vi efterätt till lunchen det ni ser på bilden.

Träning: Efter den goda efterätten vi fick igår i skolan så kände jag att jag behövde träna bort det så tog en cykeltur på 1,1mil som tog ca 1 timme att cykla. Snart är det middag grillat blir det med potatis sallad.

Kram Frida

My Life  |   Kommentarer (3)
Datum: 2012-05-15  |  Tid: 21:20:46

Bloggen ser konstig ut för vissa!

Det blev inget gymm idag, för det blir på torsdag istället när jag ändå är ledig. För jag var tvungen att gå hem direkt efter skolan och gå med hundarna med syrran. Idag till middag kom Bitte och Lasse och är fortfarande här för dom ska sova kvar till imorgon. Så vi har haft en jätte trevlig kväll och pratat med dom.

Just nu ser min blogg lite konstig ut för vissa så jag ska ändra det under dom närmaste dagarna och under den tiden kommer det att bli låg uppdatering här på bloggen. Så att ni vet.

Kram Frida

My Life  |   Kommentarer (2)
Datum: 2012-05-14  |  Tid: 19:33:35

Taggad för gymmet och skoldagen imorgon

Nu är jag värkligen taggad inför gymmet imorgon efter skolan ska köra gärnet och sedan är det en kort skol vecka också. Jag kommer värkligen att köra gärnet dom här två skoldagarna. Snart är det ju sommarlov också. Längtar värkligen till sommaren.

Som ni kan se på bilden så har det varit väldigt fint väder ute idag förutom att det blåste kallt.
Kram Frida

Hälsa & Träning  |   Kommentarer (0)
Datum: 2012-05-14  |  Tid: 13:15:58

Breakfast 3 av 7

breakfast meal
Mat: Idag har jag bestämt att jag ska ändra lite i min kost och faktiskt äta havregrynsgröt med ca ½dl musli i och en frukt istället för sylt på tre gånger i veckan. Som helgfrukost tycker jag att det här är bra för då har man lite mer tid till att göra gröt till frukost. Jag ska alltså äta det här till frukost på Lördagar, Söndagar och Måndagar eftersom att jag är ledig på måndagar har jag tid till det här. Jag är fortfarande inte klar med mina mat mål, nyttig hälso mat eller vad vi nu ska kalla det. (för jag vill inte kalla det för diet fast det kanske är mer som det) Det kommer med tiden och när jag hunnit exprimentera lite vad jag ska äta under dagarna och vilka dagar jag ska äta si eller så. Men just nu fokuserar jag på hur mina frukostar ska se ut. Jag har ju redan bestämt vad 3 av 7 frukostar ska bestå av. Så nu är det bara att exprimentera fram en frukost för resten av dom 4 frukostarna som är kvar.

Träning: Jag ska också lägga in en liten växel när det gäller träning och värkligen träna på gymmet två dagar i veckan så att jag behåller och får lite större muskler. Jag tycker även att det är kul att träna på gymmet.

Det här blev ett långt inlägg men behövde värkligen skriva av mig allt detta.
Kram Frida

Veckans foto  |   Kommentarer (0)
Datum: 2012-05-13  |  Tid: 21:13:00

Rainbow - Veckans foto

Det här blir veckans foto denna vecka eftersom att jag har fottat en jätte fin regnbåge som jag såg i fredags.

Jag tycker att det är coolt att jag lyckdes få med en regnbåge på bild. Det är inte ofta det händer.

Datum: 2012-05-13  |  Tid: 16:18:01

Loppis 13/5

Idag har vi varit på backlucke loppis hela dagen vi åkte vid ungefär 9:45 och åkte där ifrån runt 14:45. Det enda jag köpte på loppisen var en väska för 20 kr. Så nu är jag helt slut. Det kan också bero på att jag inte sov så mycket inatt. Jag somnade runt 00:30 och vaknade runt 8:40 så blev inte så värst många timmar för mig inatt.

Den här väskan hade jag tänkt att använda att packa kläder och saker i när vi ska ut till landet på sommrarna och liknande när man behöver ha en stor väska.

Kram Frida

Hälsa & Träning  |   Kommentarer (0)
Datum: 2012-05-12  |  Tid: 19:57:00

My day - 12Maj

Träning: Idag har jag inte gjort så mycket, eller jo jag cyklade till gymmet som tog ca 35 ninuter. Jag gymmade i ca 50 minuter men inte så jätte intensivt helatiden dock. Jag körde mäst axlar och armar för kände att jag värkligen behövde det. Nu är jag verkligen peppad att gymma lite mer gärna 2 gånger i veckan. Jag vill ju värkligen inte tappa musklerna på överarmarna jag börjar att få. Jag tor värkligen god tid på mig när jag duchade och böt om efteråt innan jag cyklade hemmåt och på vägen mötte jag mamma och gick hem med henne en bit. Det blåste värkligen kallt ute när jag cyklade hem. Det var inge vidare skönt.

Middag: Till middag åt vi två rätters, förätten var blåmusslor och till huvudrätt(varmrätt) var det kött med hemmagjord klyftpotatis, haloumi och svampsås. Gott var det.

Datum: 2012-05-12  |  Tid: 17:27:01

Söta små igelkottar

Här är bild på två små söta igelkottar som parar sig som jag såg igår innan jag skulle gå till bussen. Det är verkligen inte ofta man ser igelkottar vara framme.

Datum: 2012-05-11  |  Tid: 14:47:11

ändrar bloggdesign

Som ni kanske ser här på bloggen håller jag på med en förändring på bloggdesignen så den blir nog klar ikväll. Jag måste ju ändra lite på headern och på pressentationen och lite andra små saker. Då vet ni om bloggen kanske kommer att se lite crazy ut idag. Nu sitter jag på busstationen och väntar på bussen. Kram Frida

Foto  |   Kommentarer (2)
Datum: 2012-05-10  |  Tid: 15:56:00

I waiting for summer with those pictures

Datum: 2012-05-10  |  Tid: 14:49:02

Läsa på Engelska

Hejsan!
Nu sitter jag i skolan på resursen efter att ha haft servering. Jag ska läsa en Engelsk bok som heter "about a boy", som ni säkert har sett på film eller läst boken. Det är det jag ska göra på resursen på torsdagar. Snart ska jag gå till bussen och åka hem och käka lite innan ridningen som börjar 18:30 så måste åka hemifrån klockan 17:25 till ridningen.

Ha en fortsatt bra dag önskar jag mina små söta bloggläsare.

Datum: 2012-05-09  |  Tid: 20:51:45

Ny header på G

Nu håller jag på att fixa en ny roligare header till bloggen. Vi får se när den kommer upp. Troligtvis kommer headern upp här på bloggen på lördag någon gång, men vi får se.

Idag har jag varit i skolan som vanligt och på lunchrasten stack vi till flygfyren och köpte lite godis eller jag köpte bara tugumi och några banan chips som inte alls smakade banan utan smakade starkt typ chili, grillkrydda och så. Dom var inte en favorit hos mig kan man väl säga.

Träning:
Idag gick jag runt lite innan middagen i ca 35 minuter och det var skönt att komma ut lite fast det var lite tråkigt väder. jag älskar värkligen att gå ute och tänka för mig själv. Det är det bästa med att gå själv tycker jag. Men det är också såklart trevligt att ha någon att prata med ibland. Jag hoppade lite hopprep innan promenaden, det var inte mycket och det gick inge vidare bra så man kanske inte kan räkna med det men gjorde det i alla fall.

Nu ska jag ta en varm duch och göra mig klar för sängen och läsa lite i min bok så att jag kommer någon vart i den.
Kram Frida

My Life  |   Kommentarer (2)
Datum: 2012-05-08  |  Tid: 16:54:54

Vill ut och fota körsbärsträd!

Nu är jag värkligen jätte sugen på att gå ut och fota lite körs träd men har inte tid att fota det idag för som sagt så ska jag vara inne hela dagen och servera Asiatisk Buffé. Jag får helt enkelt ta och leta upp något Körsbärsträd till helgen och fota det. Så troligtvis kommer det uppbilder i helgen eller nästa vecka på det när jag får tid och har fotat körsbärsträden.

Jag vill önska mina söta små bloggläsare en trevlig kväll!
Vi ses imorgon bloggen!

Datum: 2012-05-08  |  Tid: 13:54:10

8Maj

Förlåt för att jag inte skrev vad jag gjorde igår, men jag hade faktiskt ingen blogglust igår efter jag kom hem från stan. Men jag var ledig från skolan igår så jag gick ner på stan och skulle söka ett extra jobb på en krog på ön där min Farmor och Farfar bor fast det gick inte så vidare bra för hon jag pratade med sa att hon som typ äger krogen inte skulle träffa henne på ett tag och att jag skulle ringa dit istället. Sen innan jag skulle cykla till mamma ´så var jag tvungen att gå ner på stan igen för att jag hade glömt att köpa boken som Emma och Micis skulle vara med på till Dalle eftersom att han fylde år i söndags. Sen gick jag hem till Pappa och martina och hämtade mina saker och cyklade hem till mamma.

Idag har jag varit i skolan eller jag är i skolan rättaresagt och dett ska jag vara till klockan 20:45 eftersom att vi ska ha Asiatisk Buffé och jag ska servera. Som tur är så ska Mamma, Dalle, Micis och Syrran komma så jag får servera dem. Så jag kommer inte att kunna blogga något mer idag.

Datum: 2012-05-07  |  Tid: 10:37:00

I like me sometimes and I hate me Sometimes!

Fler bilder från igår.

Datum: 2012-05-06  |  Tid: 20:06:00

06/05-12 - Outfit

Nu har jag gjort klart allt på listan för idag. Fast det var två saker jag inte han med att göra och gymmet blev det inget av fast tog en cykeltur på ca 15 minuter och var på ett gymm utomhus som är i parken vid mig. Kul var det.

Min outfit idag, fast tightsen med hål i passade inte så jätte bra till men ville bara testa hur det såg ut med dom, sedan hade jag dom hela dagen.

Hihi! Jag lekte lite med kameran idag.
Nu ska jag gå en kort promenad med hundarna innan jag ducha och sedan går och lägger mig och läser min bok.

Datum: 2012-05-06  |  Tid: 13:07:54

List to do!

Så här ser min lista ut på saker jag måste göra idag.

Innan lunch som är runt 14:00 då ska jag ha städat rummet(har redan damsugit nedervåningen), skrivit om CV och gjort samhälls frågorna som jag redan har gjort. Innan jag gymmar ska jag om jag orkar gå en promenad med hundarna annars gör jag det eferåt.

Jag tycker faktiskt att det är en bra idé att på söndagar skriva en lista med saker man måste göra under dagen. För mig funkar det ganska bra i alla fall, så att jag vet vad jag måste få gjort under dagen och så att jag gör det jag måste göra.

Datum: 2012-05-05  |  Tid: 22:05:04

...

Idag gick jag upp tidigt för att vara en ledig lördag för att jag skulle gå ner på stan och söka extrajobb men det blev iallafall inte att jag kom iväg försen 11:45 fast där jag skulle gå in öppnade ändå inte före 12. Så det gjorde inte så mycket. Jag sökte på två Caféer "Café Hörnan" och "Tösses" så på måndag blir det ett nytt ställe eftersom att hon jag skulle prata med var inte på restaurangen idag och är det på måndag. Jag träffade även Farmor och Farfar på stan och fikade med dom.

Datum: 2012-05-04  |  Tid: 17:41:07

Fredagar Känns korta

Fredagar känns så himla korta fast det beror ju kanske på att jag bara har två lektioner på hela dagen och slutar runt 14:00. Det är Nice. Men sen brukar jag vänta på busstationen med mina kompisar ca 30 minuter men det känns ändå som att fredagar är en kort skoldag. Ikväll händer ingenting speciellt för mig, Äter grillat kött och säkert lite glass efteråt som mys framför tv:en.

Jag vill bara att den riktigt varma och sköna våren ska komma, men hörde att det inte kommer bli så i helgen för enligt min kompis ska det komma blöt snö i helgen, men jag vet inte om jag riktigt tror på det. Jag får bara vänta och se om det kommer snö ikväll eller i natt.

Datum: 2012-05-03  |  Tid: 15:53:19

Photo in my heart! <3

Datum: 2012-05-02  |  Tid: 21:06:30

Första skoldagen efter lång helgen

Idag har det varit ett strålande fint väder fast denna skoldag efter den långa ledigheten kändes väldigt lång fast jag gick från 9:00 - 15:30 fast rätt så rolig var den i alla fall. Sen efter skolan väntade jag med en kompis på att hennes buss sku lle gå och den var faktiskt tio minuter sen för att bussen hade något tekniskt fel, så jag gick hem när vi hade väntat ett tag.

Efter middagen spelade vi cross word puzzle som är nästan som wordfeud fast det går på tid.

Imorgon är det servering, ca 1 timmes test och ridning som står på schemat.
Jag vill önska mina söta små läsare en trevlig kväll!

Datum: 2012-05-02  |  Tid: 16:03:00

Dolphin Tale

Den här filmen vill jag se om den österrikiska kronprinsen hittas död. Då konstaterar Sherlock Holmes snabbt att det rör sig om mord och att detta bara är en del i en långt större konspiration som leds av kriminella geniet professor Moriarty. Några personer försöker att rädda en delfin från att dö och tillsammans med Sim, en spåkvinna som sitter på kunskap som kan vara nyckeln till mysteriet, tar Holmes och Watson upp jakten på Moriarty.

Datum: 2012-05-01  |  Tid: 17:36:55

Ronan Parke is so wonderful <3

Synd att den här snyggingen är för ung för mig. Ronan Parke har faktiskt blivit min idol. Jag hörde han sjunga en låt på youtube från Britain's got talent 2011 och blev helt såld på han efter det.

Kram Frida

Hälsa & Träning  |   Kommentarer (1)
Datum: 2012-05-01  |  Tid: 14:16:57

Frukostar

Min frukost igår bestod av en salig blandning.

Yoghurt med kiwi, gröt med sylt, ägg och te.

Min frukost idag blev brunch. Det blev två stycken små pannkakor med kiwi och jordgubbar och ett glas jouice.
Nu ska jag spela sims3 i ca 20 minuter innan jag sticker ut i det fina vädret på en promenad eller cykeltur det beror på vad jag känner för.

Kram Frida

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu
Spela poker, casino, bingo m.m online. Massor av bonusar på Bonusar inom Poker, Casino, Slots med mera - PokerCasinoBonus